Linkbuilding: Wat zijn backlinks?

SEO je hebt er wellicht al een keer van gehoord en dat kan ook niet anders. Jaarlijks verschijnen er meerdere marketingbureaus en is dit met een goede reden. Ondernemingen willen namelijk online beter vindbaar worden. Er komt steeds meer concurrentie tussen bedrijven op het internet. Allemaal zijn ze bezig met SEO, zodat ze hoger op de zoekresultaten kunnen komen van Google.

Met SEO krijg je dit voor elkaar en SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. SEO bevat ongeveer 200 verschillende factoren, die ervoor kunnen zorgen dat Google meer waarde in je website ziet. De ene factor is belangrijker dan de ander en de belangrijkste is toch echt linkbuilding. Bij linkbuilding komt veel kijken en het is daarom ook belangrijk om er meer over te weten te komen. Backlinks vallen hier ook onder, maar wat zijn backlinks precies? In dit artikel gaan we hier uitgebreid op in, zodat je er meer over te weten komt.

Wat zijn backlinks precies?

Onder linkbuilding vallen diverse links, die belangrijk zijn voor de autoriteit van je website. Interne links zijn links die staan op je website en deze verwijzen naar andere pagina’s. Daarnaast heb je externe links die vanuit je eigen website verwijzen naar andere websites. Ten slotte heb je natuurlijk backlinks en deze zijn het belangrijkste van alle links die er zijn. Deze zorgen namelijk voor de autoriteit van je website en dit vindt Google van groot belang.

Backlinks staan altijd op een externe website en deze zitten op een zoekterm, die relevant is voor je eigen website. De backlinks wordt middels een hyperlink op het zoekwoord geplaatst, zodat het gelinkt kan worden met je website. Toch zitten er verschillen tussen kwalitatieve links en kwantitatieve links, maar wat is het verschil? Wat zijn backlinks en de verschillen? Je leest het hieronder.

Wat zijn backlinks: Kwalitatief en kwantitatief

Als je wilt weten wat zijn backlinks precies, moet je meer te weten komen over het verschil tussen kwalitatief en kwantitatief. Veel ondernemers maken gebruiken van een hele hoop backlinks op allerlei websites, maar dit is juist niet goed. Google ziet dit als spam en hierdoor zakt je website juist in de zoekresultaten van Google. Je moet zorgen voor kwalitatieve links, zodat je ook meer autoriteit krijgt. Hoe zorg je nu voor kwalitatieve links, die juist zorgen voor meer autoriteit? Hieronder kun je daar meer over lezen.

Hoe zorg je voor kwalitatieve backlinks?

Als ondernemer is het belangrijk dat je weet wat zijn backlinks. Je wilt zorgen voor kwalitatieve backlinks en hierbij moet je goed kijken naar relevantie. De content die je gebruikt voor de linkbuilding moet relevant zijn aan je website, maar ook de website waarop je de content plaatst. Als ondernemer is de kans groot dat je hier weinig ervaring mee hebt, daarnaast heb je hiervoor niet de middelen.

Daarom kan het verstandig zijn om een marketing bureau in te schakelen. Deze hebben de middelen om ervoor te zorgen dat je veel kwalitatieve backlinks krijgt, die verwijzen naar je website. Vaak hebben ze namelijk een lijst met honderden websites, die precies bij je onderneming passen.

Plaats een reactie